CZECHY MORAWSKI KRAS BRNO DZIEŃ 3




Trzeci dzień
W planie mam wyjazd do Brna… to następne miasto w sąsiadującym państwie, stare miasta Czech jak Ołomuniec, Stramberk podbiły moje serca… zobaczę jak będzie w stolicy Moraw…

I zaczynam zwiedzanie od ul. Roosvelta, gdzie można parkować… i spacerkiem… pod koś. Św. Jakuba, ale celem jest kaplica czaszek obok kościoła.
Pokaże troszkę zdjęć, pisać nie będę… smutne…  refleksja tylko jak kruche jest życie i jak szybkie przemijanie…













Plac Slobody… kamieniczki, pomnik… i ciekawy zegar…  haha ciekawy zegar gdzie o 11,00 obwieszcza południe…
Stary Ratusz z 1240r. ze swoimi legendami, krokodylem, kołem… i 63m.wieżą z pięknym widokiem na miasto, katedrę i Spilberk… wyszłam… podziwiałam, a z góry się pięknie prezentowało…
Jeszcze  Zielony Targ z fontanną Parnas.
Jeszcze tylko katedra, a że ślub za ślubem, więc tylko obejście wokół… a na szczyt, och nie już nogi bolały, a jeszcze w planie…
PLAC SLOBODY




ZABYTKOWE KAMIENICZKI



I TAN ŚMIESZNY ZEGAR




STARY RATUSZ


ZE SWOIMI LEGENDAMI...
BRAMA DO WEJŚCIA NA WIEŻĘ

I WIDOKI Z GÓRY...







TO TEŻ LEGENDA...BO MIASTO MA ICH WIELE

KATEDRA ŚW. PIOTRA I PAWŁA, NA KTÓRĄ BRAKŁO SIŁ BY WEJŚĆ...ALE NASTĘPNYM RAZEM....






PLAC ZIELONY TARG Z FONTANNĄ PARNAS



KOŚCIÓŁ ŚW. KRZYŻA






ZAMEK SPILBERK z 13w. i kazamaty z 1742r. dla najbardziej niebezpiecznych przestępców… zamek potężny… ale widoki na miasto przecudne i najwięcej się tym zachwycałam.
Odpoczynek na zamkowej trawie na kawkę i na odpoczynek…




ZE WZGÓRZA ZAMKOWEGO RÓWNIEŻ WIDOKI...TAK PIĘKNE WIDOKI



I CO KROK INNE








KAZAMATY



NIE...NIE TORTUROWANO W OGÓLE W TEJ TWIERDZY UWIĘZIONYCH...


CI NAJGROŹNIEJSI

ŻEGNAM SIĘ Z BRNEM...



Piękne to miasto,  zachwycałam się z wysokości najwięcej… i w kadrach pięknie.
Cóż wolę małe miasteczka, które chwytają za serce…

 BRNO 02-06-2018

Komentarze

  1. Brno też chwyta za serce. Jak miło oglądać coś co oczy widziały na żywo miesiąc temu. Ja nie schodziłem ani do kaplicy z czaszkami, ani do zmumifikowanych zakonników.
    Więcej pokazałaś, bo więcej zwiedziłaś, ale tak jest jeśli ma się do dyspozycji cały dzień na miasto, a my mieliśmy zaledwie kilka godzin... choć też było bardzo pięknie.
    Dzięki za przypomnienie i za bardzo ciekawą relację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mi się brno marzyło zobaczyć...i byłam i nie żałuję...Czesi mają piękne miasta:)))

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Brno pięknym miastem...dużym z wieloma ciekawymi obiektami:)))

      Usuń
  3. Aż żałuję, żę nie byłam.....super!!!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

KONIAKÓW-OCHODZITA-NAJWIĘKSZA KORONKA NA ŚWIECIE-18-08-2013

ŻWIROWNIA W OCHABACH 26-09-2013

KAPLICÓWKA... czyli GÓRKA WILAMOWICKA - SKOCZÓW 04-10-2020